Etiketter

tirsdag 22. januar 2013

En sliten kropp med full mage.

God Kveld i stuen.
Dagene går så fort forbi, føler at alle dagene går i et.
I dag hadde jeg med meg 2 barn i fra jobb med hjem, vi laget groverundstykker og tok dem med i barnehagen igjen og spiste dem til Lunsj.
De smakte utrolig godt og bare smeltet i munnen, barna de spiste og spiste.
Så når jeg kom hjem i dag bestemte jeg meg for at da måtte jeg jo lage meg noen selv til ha hjemme.

oppskrift:
1ts salt
2ss margarin smeltet
6dl hvetemel
4dl samalt hvete grov
4dl lunket vann/melk
1pk gjær (tør eller fersk)

Stekes på 230 grader.

Bland ut gjeren i luket melk/vann og smør, bland alt i en bolle eller kjøkken maskin.
La deien stå i vannbad i ca 30 til en time til du ser at den blir større eller mere luftig.



 
 
Så deler du i de størelser du ønsker og setter de på bretter og gjerne pensle med enten egg eller vann, å drysse valmue over og sette dem i ovnen i ca 8 - 10 min.. til de er gyllen brune på toppen.






Ta dem ut og nyt dem, eller frys dem ned til senere.


 
Nå nyter jeg en kopp te og en rundstykke med ost, skinke og tomat.
 
Ha en fin kveld videre kos dere masse
m.v.h. Anne Margrethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Er hyggeligt om du legger igjen en liten hilsen.
håper du liker bloggen.
koselig om du ville legge igjen noen få koselige ord, tåler litt ris å ros.
tar gjerne imot spørsmål :D

klem fra Anne Margrethe