Etiketter

torsdag 11. april 2013

hverdags kos!

Nå kjenner jeg at blogger lysten og energien sakte men sikkert begynner å fylle årene igjen.
I dag hadde jeg en helig frokos som inneholdten kopp med Chai latte, 2 siver med kaviar og 2 kokte egg, å skoksbær aktivia yoghurt.  Nydelig var det og en Kikk start på dagen.





I dag gikk jeg helt til jobb som er 3 til 4 km, kunne ikke sykle på gund av den hersens snøen har kommet igjen, jeg som var utrolig lettet over at snøen og isen begynte å smelte bort og jeg hadde begynt å sykle på jobb igjen skulle bli min tid for æ bli kvitt noen kilo men neida.. må nok gå litt mere til jobb.
I går fant jeg en fantastisk oppskrift på n ny vri på bakt potet men jeg har nå brukt den ideen i flere år å kaller det hasselbakt potet men denne oppskriften har en helt annen vri som jeg nemlig gleder meg til å prøve.





Jeg og min kjære har vært voldsome til å spise goteri og drikke mye brus i ukedagene så denne mandagen begynte vi med Godterlov, vi får ikke lov til å spise snop eller drikke brus eller spise kips med mindre det er lørdag eller søndag.
Jeg og min kjære har vært utrolig flink og faktisk holdt til nå og kommer til å holde det en go stund fremover.

Jeg har kopiert oppskriften og delen den gjerne med dere.


Bakt potet med en vri

Er du lei av den gamle vanlige bakte poteten i sølvfolie? Her får du en helt ny vri på den gamle klassikeren!


 


Bakt potet trenger absolutt ikke være den samme gamle vanlige poteten i sølvfolie eller på grillen. Test denne oppskriften fra matbloggeren Zoom Yummy og få en helt ny vri på den bakte poteten som både ser lekker ut og smaker godt.
 
Du trenger følgende ingredienser:

2 store bakepoteter
100 gram margarin
100 gram parmesanost
Olje
0,6 liter matfløte
En håndfull revet ost
Salt
Hvitløkspulver eller revet hvitløk
Rømme

1. Varm opp ovnen til 200 grader
2. Start med
store poteter som du skrubber og renser godt.

3. Ta en stor kniv og skjær snitt i poteten, men pass på at du ikke skjærer hele veien til bunnen.
Et tips er å legge en sleiv på siden av poteten, slik at når du skjærer - så når ikke kniven ned på benken, men stopper på sleiven.

4. Bruk fingrene for å forsiktig lage en vifte med poteten.
5. Skjær deretter smør og parmesan i biter som får plass i åpningene du har laget med fingrene. Tips: Ha smøret i fryseren før du skal skjære det opp.
Putt smør og parmesanost i sprekkene.





6. Legg potetene på bakepapir og hell over litt olivenolje.
7. Krydre med salt og hvitløkspulver.

8. La stå i ovnen i cirka 45 minutter, avhengig av stekestyrke i din ovn og størrelse på poteten. Følg med jevne mellomrom med på fargen på poteten.
9. Ta potetene deretter ut av ovnen og hell over fløte og dryss over med revet ost.
10. Sett potetene tilbake i ovnen i cirka 15 minutter.








Denne bakte poteten kan serveres med biff, svin og kylling eller bare litt bacon som en rett for seg selv. Lag også en herlig salat til og nyt i selskap med venner eller familie.





Klar til servering!

 

Ser det ikke Godt ut eller`!?

Ønsker alle en fin kveld videre..

klemmer fra Anne Margrethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Er hyggeligt om du legger igjen en liten hilsen.
håper du liker bloggen.
koselig om du ville legge igjen noen få koselige ord, tåler litt ris å ros.
tar gjerne imot spørsmål :D

klem fra Anne Margrethe