Etiketter

torsdag 15. november 2012

julebaksten er i gang..

Litt opptatt uke med litt av hvert.

På onsdag laget jeg kranskekake deien til i går slik at den skulle bli riktig fast og saftig,
som min mor så nøye har sakt og skreve i oppskriften.

I går var jeg så helig å få min kjære svoger over til å hjelpe meg med å få formet kransekakene med stjerne form og laget til passelige store stenger.
Det gikk unnda.. min kjære var også med å hjalp litt med sine store muskler.. tror det var bare for å vise seg for lille bror at han var sterkest.. hehe..

 

Her har du den 3kg store deigen..



 
 
 
Her ser du mens vi holdt på med å legge på brett som skulle inn i ovnen..
Det var en som var med som var veldig glad i kranse kakene og deigen som spiste ganske mye mens vi holdt på.. men hadde nesten ikke plass i fryseren til alt når vi var ferdig med å steke dem.





Her er litt av det ferdig produktet. de var kjempe gode.. Sviger mor kan glede seg for å få en god del av dem med seg hjem i Fryseren hennes..XD
Ps.. Var gavmilde i går.. så noen av kameratene til min kjære og ei vennine av meg fikk litt av potten av kransekakene..



I år blir det Advents kalender her i huset men er enda ikke ferdig med den..
Fik en kjempe gode ide her en dag med å bruke do ruller som base og så pakker du de bare inn i fint jule papir.. jeg har valgt å ha 3 forskjellige som matsjer.. så legger du bare noe små ting inni dem som du finner her og der.. og så bruker du en stor kjøkken rull som den 24..XD får litt exstra i den..

 
Dette er bare begynnelsen men det skal nok komme et bilde av den Ferdige advents kalenderen når en har funne ut hvor den skal være og hvordan den skal henge..XD
ha en god kveld..

1 kommentar:

  1. Flinke du;)
    Bare elsker kransekaker, farmor var superflink til å bake da jeg var liten.
    Jeg var den som "skrelte" mandlene;)
    Ha en flott helg!

    SvarSlett

Er hyggeligt om du legger igjen en liten hilsen.
håper du liker bloggen.
koselig om du ville legge igjen noen få koselige ord, tåler litt ris å ros.
tar gjerne imot spørsmål :D

klem fra Anne Margrethe